Cortocomenius tanca el seu XV aniversari amb record d’assistents a les projeccions.

La gala de cloenda va recordar als temps de la normalitat on “Bien, bien” i “Hasta que vengan a salvarnos” foren els curtmetratges guanyadors.

El festival Cortocomenius va tancar una edició especial amb el lliurament de premis, un cocktail i l’actuació musical de “The Rampers” recordant edicions anteriors a la pandèmia i amb una assistència d’espectadors de record, omplint les sales de projecció en pràcticament totes les activitats.

    “Ja la primera projecció al Centre Octubre, de la secció No Oficial, em va sorprendre molt per que vingueren un 90 % d’assistents a la sala, ha sigut constant la reserva d’entrades, culminant amb la projecció dels Cines Babel, la secció Oficial, on es va omplir la sala al 100 %” declara el director del festival, Pau Romero molt emocionat per la tornada dels espectadors a les sales. “La gala ha anat molt bé, i molts dels participants, que ho feien per primera vegada al nostre festival ens han felicitat i no han dubtat en dir que tornaran a participar” i es que el festival organitzat per l’Associació Cultural Juan Comenius s’ha fet un lloc important al circuit de festivals de la Comunitat Valenciana.

Organitzacio.jpg

La gala, que va tindre lloc al Saló d’actes de Comenius Centre Educatiu, va estar conduïda per Anna Solsona i Maria Colás. A més, es va retre homenatge a la figura de José Luis García Berlanga amb l’actuació en directe de Cristina Blasco, fent una versió de la banda sonora de “Bienvenido Mr. Marshall” acompanyada al teclat per Tony García.  Les ja tradicionals intervencions de Pau Romero, director del festival i Ana Mª Llorens directora de Cicles Formatius, posaren de rellevància que este projecte que va sorgir inicialment com a una activitat per a motivar als estudiants, s’ha convertit en un certamen important.

Pau Romero.jpg

Els triomfadors de la nit van ser “Hasta que vengan a salvarnos” de Txema Lirón de Robles, millor curtmetratge i “Bien, bien” d’Àlvaro G. Company, segon millor curtmetratge, per decisió del jurat. Per altra banda, “Acuarela” de Daniel Roldán, curtmetratge promogut com a projecte de Cortocomenius va rebre el premi a millor obra per votació del públic.

Una edició redona en número i també en activitats, ja que la projecció per a ajudar a la reobertura de l’Escola Abidin Kaid Saleh va tindre una gran rebuda, es recaptaren més de 400 € i obri un nou camí de col·laboracions entre el FiSahara i el propi festival. El taller de direcció amb Cristina Fernàndez i Miguel Llorens aportà nous coneixements per als assistents que treballaren la part més artística de les produccions audiovisuals.

L’assistència mitjana a les projeccions ha estat per damunt del 85% de l’aforament de les sales de projecció i ha suposat un record d’assistència als actes organitzats, no solament recordant els temps pre-pandèmia sinó superant les expectatives en estos temps en els que la cultura continua sent una peça essencial en la nostra vida quotidiana.

public_babel.jpg